Fredagsguf: Ray Ban og Scrabble imponerer

Yours Truly Creative har lavet denne film for Ray-Ban. Filmen er superfin og sød, og så varmer den lidt i de her forbandet kolde januardage:

Og så får du et par utroligt vellavede og clever film for Mattel's Scrabble. Et spil, mangt en reklamemand har lavet - eller prøvet at lave - idéer til. Nogle gode, andre tvivlsomme.

Men disse to film er gode. Den ene er en julefilm og knapt så aktuel p.t., men det er ikke filmens skyld. Det er bare mig, der først har opdaget den nu, langt inde i januar. Men ikke desto mindre:

God weekend til dig, når du engang er kommet igennem bunken af haste-opgaver, har sendt dét der logo til endnu en korrektur, har nail'et dagens overskrift, har drukket kaffemaskinen op, spist fødselsdagskage i kantinen, og slugt en g&t med kollegaerne, inden du skal hjem og se X Factor (hvilket vi jo alle sammen i virkeligheden skal i aften).

Mindshares nye printannoncer for Børn, Unge & Sorg

Sidste år lød briefen fra Reklame For Alvor på, at lave en kampagne for den frivillige organisation, Børn, Unge & Sorg. Kampagnen skulle gøre det lettere og mindre tabubelagt at tale med børn og unge om døden.

For hvor god er DU til at spørge ind til en ven, veninde eller bekendt, som du ved, har mistet en far eller mor - eller som har udsigt til det?

Er du der faktisk, eller synes du - ligesom de fleste af os - at det er lettere at ignorere? Måske fordi du ikke vil få din ven til at græde. Eller fordi du tænker 'han har nok nogle tættere venner, han hellere vil tale med'. Eller fordi du ganske enkelt ikke aner, hvad du skal gøre eller sige.

Problemet er udbredt, og briefen var svær. Det blev dog SeLigeMig, der rendte med prisen for vinderkampagnen.
Se vinderkampagnen i Reklame For Alvor 2015

Men Børn, Unge & Sorg var også vilde med de ideer, Mindshare sendte ind. Derfor udkommer Børn, Unge & Sorg med de 2 følgende printannoncer fra Mindshare lige om lidt. 

Det er kreativ direktør i Mindshare, Kenneth Kaadtmann, der står bag strategien, mens det kreative team består af Anders Kure, Rikke Boas, Neela Wedage, Camilla Berlick og Kenneth Kaadtmann. Og fotografen er Magnus Ekstrøm. Også tak til de arbejdsomme modeller.

Hvor SeLigeMig bl.a. brugte humor i deres kampagne, bruger Mindshare billeder på de barske realiteter. Det er direkte billeder af døende forældre, men samtidig fortalt i børnehøjde.

Jeg vil enormt gerne høre din mening om ideen fra Mindshare? Hvad synes du? 

Fredagsguf: Emojis er sooo 2015. Mød KIMOJIS!

Når ord ikke dækker, gør Kim Kardashians bagdel.

Eller hvis din egen butt-selfie ikke er superskarp, kan du bare sende Kim Kardashians. 

Den kreative Kim Kardashian er fuld af gode idéer og har nu begået endnu en genistreg: KIMOJI. 

Nu kan du udtrykke dig klart og tydeligt med Kim Kardashians KIMOJI-app, der lader dig sende KIMOJIs til dine venner. Altså ikoner baseret på den barmfagre Kim Kardashians liv. 

Det giver helt vildt meget mening, og det er godt, den gode Kim bruger sin tid og sine penge på at udrette noget fornuftigt i denne verden. Og det er da også en lille smule last year med de Emojis ikke?

Reklamejam vil godt kåre KIMOJI til at være 2016's bedste bud på en app. Vi er i skrivende stund ganske vist kun én dag inde i det nye år, men det er indtil videre den sjoveste app, jeg er blevet introduceret for i år. 

Nå ja - og du kan købe den til 16 kroner i App Store her

Læs mere her.

Subsero søger tekstforfatter

Det er hverken kaffe, awardshows eller projektledere, der er mangel på i reklamebranchen.
Det er tekstforfattere. 

Eller, reelt set er verden ved at flyde over af såkaldte tekstforfattere, men de rigtige tekstforfattere, dem, der virkelig rykker, dem mangler verden. Og Subsero!

Subsero er et københavnsk digitalbureau, som lige nu søger 1 stk. tekstforfatter. Eller en 'teksthåndværker', som de skriver. De søger én, der har sans for det digitale, som kan stave, sætte kommaer, kan udføre kampagner og har mindst 3 års bureauerfaring. Men sådan én er svær at finde.

Måske er det dig eller en, du kender? Del gerne opslaget i dit netværk, så er du sø'.

Klik og se stillingsopslaget


Vinder af Reklamejam-konkurrencen!

SÅ fandt jeg en vinder af den lille konkurrence, jeg har haft kørende en uges tid. Det er bogen 'Farbarsel. Logfiler fra livet som Far', jeg har udloddet, og spændingen er EKSTREM. Det er lige før, taget letter. Jeg ved, verden udelukkende har ventet på, det blev torsdag den 17. december, så vi kan få afsløret en vinder. 

Men vi holder spændingen lidt endnu. For først og fremmest tak til jer trofaste læsere, der har deltaget. Jeg er glad for, I læser med. Det gælder også alle jer, som ikke har givet jer til kende, men blot sidder derude og lurer. Tak fordi I lurer med.

Nå. Til sagen. Jeg har fået min kæreste til at trække et nummer ud af en grim bøllehat fra 90'erne, og vi har derfor en vinder.

And the Farbarsel goes to...

....

....

Emilie!

Stort tillykke Emilie!
Skriv en mail til lotte@lotteskovsted.dk med din adresse eller på Reklamejams Facebook, så sender jeg Farbarsel afsted til dig med det samme.

Vind vind vind en sej præmie!

Det er ikke længe siden, jeg her på bloggen bragte et interview med en ung, odenseansk art director, Jesper Urban Pedersen

Jesper er AD'er på Nørgård Mikkelsen, far til Sylvester og én af de modige mænd, der tog barsel mere end få uger - og det gav stof til eftertanke. Og tis i badekaret. Og makrel i håret. Og lykkelighed ud i alle hjemmets afkroge.

Derfor skrev Jesper en bog om far-barsel
Men hvordan flasher man sit barn for omverdenen uden at smaske fotos af barn op på Facebook i 117 'nuttede' situationer, som ville ende med at give vennerne spat?

Her bliver undertegnede tekstforfatter varm om hjertet: Man skriver sine tanker om far-barsel ned som små, daglige logfiler på Facebook. Ord er nemlig pænere og sjovere end fotos af bebs med mad i hele krydderen. 

Det viste sig, at de små humoristiske logfiler inkasserede masser af likes og græde-af-grin-Emojis fra Facebookvennerne, og Jesper besluttede at udgive teksterne i bogform med illustrationer af Morten Løfbjerg.

De humoristiske logfiler om dagligdagen med bebs er udkommet i bogen 'Farbarsel. Logfiler om livet som Far'.

Du får en anmeldelse her
Bagved bunker af lortebleer, tisse-uheld, snot-kaskader og spontan gylp aner man den ukuelige lykke, det er at være forældre. Eller i hvert fald far. Gennem helt korte og nærmest lyriske tekster skildrer Jeppe dagligdagen, som den tager sig ud med en barsels-fars øjne.

Kærligheden til det lille væsen ligger på spring mellem linjerne, og skulle man som vordende far være nervøs for livet med spædbarn, ved man - efter at have læst Farbarsel - at selv når hverdagen drukner i tis og lort, er tilværelsen ren fryd. Som Jesper skriver:

"De små mennesker er langt mere krævende end alle dine ex-kærester. Tilsammen. Punktum.

Bare husk på, at det lille menneske elsker dig ubetinget. Så finder man gang på gang overskud, hvor man virkelig ikke troede der var mere (...) 
Min pointe er: Drop kondomet. Få dig et Barn. Du vil elske det."

- Jesper Urban Pedersen.

Bogen er fantastisk underholdende og viser en uhyre simpel dagligdag, der zoomer 100% ind på de små ting. Om det er barnets nye tandbørste, der partout skal døbes i toilettet eller kampen mellem far og barn om den sidste pommes frite. Lyksalighederne ligger på lur i hverdagen og selv dem, der lugter mindre godt og er remouladefarvede, er på en eller anden måde mulig at få optur over. 

Ifølge Jesper er det værd at kaste sig ud i at blive far (og sikkert også mor). Ifølge Reklamejam er det værd at investere 99,- kr. + porto i bogen. Perfekt som mande(-l)gave.

'Farbarsel. Logfiler fra livet som Far' får 6 ud af 6 rene bleer: 

Bleer til blog.001.jpg

Bestil bogen her


Nå. Ikke nok med, at Jesper nu er forfatter. GO Morgen Danmark ringede tilmed og ville have den fynske farmand i studiet. Det var han så i går morges, hvilket har betydet, at Jespers bog-lager er tæt på udsolgt. 

For en spædbarns-far er det ingen sag at komme tidligt op og på landsdækkende tv.

For en spædbarns-far er det ingen sag at komme tidligt op og på landsdækkende tv.

Heldigvis kan du stadig nå at få fingre i et eksemplar af bogen! 

Reklamejam udlodder 1 stk. Farbarsel-bog til en heldig vinder! Alt, du skal gøre for at deltage i konkurrencen, er at skrive i kommentarfeltet. Men hvad skal du skrive? Et juleeventyr? En røverhistorie fra de varme lande? Branchesladder? (uh, den må komme en anden gang!) Næ, du skal svare på det her:
 

1) Hvorfor læser du Reklamejam?

og

2) Hvorfor vil du gerne vinde Farbarsel?
 

Skriv svaret på de 2 spørgsmål i kommentarfeltet herunder. Så trækker jeg lod om bogen blandt jeres kommentarer torsdag den 17. december. Så kan du nå at lægge bogen under juletræet til en kommende, nervøs far eller selv læse den i juleferien, hvis du vinder.

Sæt i gang!

45 GRATIS online kurser fra Mashable

Når det er pivkoldt, mørkt og vådt; når du ikke kan sove, eller når du skal slå tid ihjel. Når du keder dig, mangler job, mangler skills, mangler viden, mangler street cred... Internettet er din partner in crime, og du ved det.

Reklamejam har fundet en overskuelig liste med 45 seje gratis online kurser, som reklamedamer, marketingdrenge, art director-hipsters og alle mulige andre nysgerrige kan få glæde af. 

Bliv klogere på alt fra After Effects, taleskrivning, Illustrator, Javascript, copyright-loven eller Google Analytics. You name it. You really, really name it. Okay, der er ikke en Panda-tæmning eller How-to-solve-the-Israel-Palestine-Conflict'-tutorial (desværre) men der ER mange andre gode. 

Naturligvis bliver du ikke specialist på de få timer, de fleste kurser tager, men det kan være en god indgang til emnet og give noget vigtig grundviden.

Det er Mashable, der har lavet listen, du kan se her


6 fra hverdagen

Uhmmmmm, det varmer mit tekstforfatterhjerte, når jeg ser en god gammeldags, velskrevet printannonce.

Nu er printannoncen fra Hi-Fi klubben ganske vist ikke spor gammeldags; den er spritny og optrådte for nyligt i mit Euroman. Jeg har længe været begejstret for Hi-Fi Klubbens velskrevne, humoristiske univers og deres tekster, der prædiker god lyd til danskerne.

Denne printannonce tilhører Hi-Fi klubbens nyeste kampagne 'Kære musik', som ikke længere entydigt går til kamp mod dårlig lyd, men snarere hylder musikken for det, den er: Altid tilstede og kold i røven over, hvad vi foretager os under dens tilstedeværelse.

Det er Marv (det tidl. Århuskontoret) der står bag:

Kan du ikke læse teksten, får du den her:

Kære musik

Du er ikke rigtig klog.

Ikke nok med at du har skabt optøjer, smadret hotelværelser, fået selv små piger til at tatovere sig og gifte kvinder til at kigge længselsfuldt efter liderlige popsangere i hobetal.
ikke nok med at du, med den uopdragne møgunge Wolfgang Mozart i spidsen, har bragt folket i affekt siden renæssancen og lad os heller ikke glemme balladen, da du voldtog selve den stolte amerikanske nationalsang, Star Spangled Banner, under en særlig komsammen i Woodstock i 1969, nej, ikke nok med det…

Med upassende rytmik og tung bas har du fået guldkæde- og hætteklædte møgunger til at danse i gaderne fra Bronx til Bogense, og selv en begravelse kan du ikke holde snitterne fra. 

Nej.

Nu er du også begyndt at fylde vores huse på trådløs vis. Ikke et rum går ram forbi, når du mageligt breder dig ud over samtlige kvadratmeter, med din kraftfulde lyd og din insisterende brugervenlighed. 

Åh musik. Du er ikke rigtig klog.
Vi elsker dig. 


Og så er der den her tossede annonce for Fuldkorn. Træner du i Fitness World, har du med garanti set den (så. Der fik jeg vist lige sneget ind, at jeg kommer dér..). Jeg har undret mig over annoncens enormt ung-med-de-unge sprog. Der er virkelig nogen her, der prøver hårdt:

'Skud ud til den her fuldkornsting'

'Totalt episk'

'Deltag i konkurrencen på fjæsen'

Og så billedet af en 'ung, trendy, moderne, edgy' pige. Med runde solbriller og knaldrøde læber. Ren rock'n roll. 

Men hvad satan.. Hun har noget i munden, der må være verdens TØRRESTE snack ever. Det ligner lidt et stykke gammel isolering?

En rugsnack som denne bliver. bare. aldrig. sexet. Selvom jeg er helt med på, at afsenderen prøver vildt. Det er lige før, det har ironisk effekt. Jeg tror bare ikke, det er ironisk tænkt at dømme ud fra, hvad Fuldkorn selv udtaler om kampagnen her.

Tænke tænke. Jeg er i tvivl.
Hvad tror du? Hvad synes du?

Måske er det slet ikke et frækt og kinky udtyk, modellen demonstrerer. Hvis du kigger efter, kan du godt se, hun har det lidt anstrengt med den der 'fuldkornsting'.

Måske er det slet ikke et frækt og kinky udtyk, modellen demonstrerer. Hvis du kigger efter, kan du godt se, hun har det lidt anstrengt med den der 'fuldkornsting'.

Nå ja, og det dér nede i hjørnet: Bliv sprød og glad i munden.
Er det ikke det, de allerede siger ovre hos Nørregade Bolcher?

- Du får selvfølgelig lige en af de fire fantastiske film fra Nørregade Bolcher og Lowe Friends her, så kan du selv høre, hvor glad i munden, man bliver af dem:


Yes, så er DF atter ude med en smuk og stilfuld annonce, der gør mig stolt over fædrelandet...

Nå. I det mindste gør det noget andet. Og de gør det 100 %. Det må man give dem.

Hvad ponyen i venstre side laver, vides ikke. Et bud er, at den måber lidt over Dannebrogs-overload.

Hvad ponyen i venstre side laver, vides ikke. Et bud er, at den måber lidt over Dannebrogs-overload.


Og så får du en meget fin idé fra Red Barnet, som annoncerer på Facebook. Det er godt skrevet. Især er det sødt, at man kan 'købe ingenting i forskellige størrelser og prisklasser' på deres hjemmeside. 

Idéen går ud på, at du giver en gave til børn, der har brug for hjælp - istedet for at give en gave til din onkel Knud, som i forvejen har ALT. Ham giver du ingenting, bortset fra et knus og tanken om, at hans 'ingenting' betyder, at et barn får en masse. Så fint og værd at overveje!

12278061_10153580804035091_278546262_n.jpg

Til sidst en lille bannerannonce fra Louis Nielsen. Jeg studsede og grinte lidt, da jeg så den. For det er bare lidt skørt at lave julehjerter med briller i. Og alligevel meget godt blikfang. 
Julehjerterne ser bare så tomme og måbende ud, fordi øjnene er tomme, og 'munden' står på vid gab. Lidt underligt, men ok:

...noget andet sjovt, jeg opdagede på Louis Nielsens hjemmeside er dette look, som åbenbart findes! Hvad hulen er et skildpadde-look? Og skal jeg få lyst til det?

Fluks klikkede jeg på billedet og blev klogere. Her er tale om brillestel med skildpadde-look. Aha! Virkelig sjovt! Og hey, ret effektiv måde at få mig til at klikke videre på. Thumbs up, Louis! 

Det var dét, de mente med skildpadde-look...


Det var dét, de mente med skildpadde-look...

Fredagsguf: Sindssyge asiater & geniale briter!

Pas på med at vove dig udenfor i den ruskende og mørke novembernat sådan en fredag den 13. som i dag. Det sikreste for dig vil klart være at læne dig tilbage i din sofa, hente et glas rødvin og surfe rundt på Reklamejam.

Har du fx hørt de her 3 geniale radiospots, som vandt i Cannes i 2014?
Eller luret de her snedige annoncer for Colgate? Søg på Fredagsguf ude i højre side, og du er godt underholdt.

Denne uges omgang Fredagsguf er en film fra et shoppingcenter i Korea (som viser sig at hedde Lotte Department Store? Flot navn!!). i Lotte ligger der en North Face-butik. 

Og så kan det godt være, North Face er noget med praktiske rygsække og ditto jakker ovre i den fornuftige ende af overtøjsskalaen. Ikke desto mindre har North Face lavet et sindssygt stunt af den slags, man kun ser i Asien.

Hvad vi andre knapt har fantasi til - selv efter adskillige øl og et par skud fyraftens-Fernet - udfører de i Asien. Nærmere bestemt Korea:

Og så får du årets julefilm fra Harvey Nichols, som adam&eveDDB står bag. Jeg er vild med julefilm fra England (nok lidt fordi jeg er en sucker for, når folk taler britisk), og især Harvey Nichols gør det brilliant. Også i år med indsigten i The Gift Face:

God aften derude! 

Bolia og Uncle Grey forfører

Det er  svært at se, at det er Dyne-Larsen, der står bag Bolia.  

Uncle Grey, som er reklamebureauet bag Bolia (ret mig, hvis jeg er forkert på den) gør det knivskarpt. 

Bolia sælger nips, som Reklamejam vurderer til ikke at have verdens højeste produktionsomkostninger, og som langt hen ad vejen ikke adskiller sig så meget fra resten af designmarkedet rent stilmæssigt. Ikke desto mindre er Bolia markedsført ret flot. Især gennem deres kataloger, som det skal handle om her.

Bolias univers forfører danskerne. Vi betaler (overpris), fordi Bolia er eminente til at skabe et fedt univers omkring deres produkter, som både familien Danmark og de unge gerne vil være en del af. Bolia spænder bredt, og det er godt gået.

Og her zoomer vi så ind på Bolias kataloger
Bolias kataloger er generelt lækre, edgy og gennemarbejdede små mesterværker med en wauw-effekt, der til forveksling minder om følelsen af, når du fandt Fætter BR's Ønskebog i postkassen som barn.

Fotos, styling, papirkvalitet, originalitet, kreativitet, mod, klasse... Der mangler ingenting på katalogsiden. Bladre-oplevelen er en fornøjelse, og gemmeværdien af kataloget er høj.

Bolias seneste katalog rummer det hele, og man kan være fræk at sige, kataloget har alt det, Bolias nips ikke har, men så fræk er jeg ikke.

Du får et udsnit af Bolias seneste, flotte analoge katalog her:

Forsidebilledet til Bolias seneste katalog. Ærgerlig lampeskærms-frisure for den ellers sikkert kønne model, men iøjnefaldende er det. Dejlig, enkel forside. Cadeau til Bolias marketingfolk for at være villige til at skrue så meget ned for brandinge…

Forsidebilledet til Bolias seneste katalog. Ærgerlig lampeskærms-frisure for den ellers sikkert kønne model, men iøjnefaldende er det. Dejlig, enkel forside. Cadeau til Bolias marketingfolk for at være villige til at skrue så meget ned for brandingen.

Bolia og Uncle tør, hvor alle andre møbelbrands tier og forholder sig mainstream. Overraskelserne i kataloget gør det til en oplevelse at bladre, og på magisk vis kommer du igennem Bolias ret fyldige katalog uden at kede dig. 

Bolia og Uncle tør, hvor alle andre møbelbrands tier og forholder sig mainstream. Overraskelserne i kataloget gør det til en oplevelse at bladre, og på magisk vis kommer du igennem Bolias ret fyldige katalog uden at kede dig. 

Man kan godt spørge sig selv om, hvad manden med den overdrevede rødmen - eller hudlidelse?- laver i et møbelkatalog (stakkels dreng). Men originaliteten og 'vi-gør-dét-ingen-andre-gør'-mentaliteten er jeg fan af.

Man kan godt spørge sig selv om, hvad manden med den overdrevede rødmen - eller hudlidelse?- laver i et møbelkatalog (stakkels dreng). Men originaliteten og 'vi-gør-dét-ingen-andre-gør'-mentaliteten er jeg fan af.

Jeg klappede i mine hænder, da jeg spottede mit yndlingspålæg, en dåse makrel i tomat, i kataloget! Fantastisk. Jeg tolker det, som at jeg fremover godt kan flashe mine makrelmadder vel vidende, at de er 100% new nordic fashionable.&n…

Jeg klappede i mine hænder, da jeg spottede mit yndlingspålæg, en dåse makrel i tomat, i kataloget! Fantastisk. Jeg tolker det, som at jeg fremover godt kan flashe mine makrelmadder vel vidende, at de er 100% new nordic fashionable. 

Og til slut promo-videoen fra bolia.com:

Kataloget er lidt over en centimeter tykt, og selv papirkvaliteten er skøn. Men mon ikke det hjælper en liiiille smule på budgettet, at kunderne selv skal hente kataloget i butikken.
Godt arbejde, Bolia og Uncle!

Fredagsguf: Trafikkampagne fra Grey og klassiker fra KiMs

Selvom verden er fuld af godt arbejde, er ugens Fredagsguf på dansk for en gangs skyld.
Og selvom verden er fuld af flotte sikker-trafik kampagner, får du en relativt simpel, animeret én af slagsen fra danske Uncle Grey.

Filmen, du skal se nedenfor, hedder 'Sænk Farten - en lille smule betyder en hel del'.
Kunden er Rådet for Sikker Trafik og kampagnen er fra 2014. Måske du husker den. Jeg blev mindet om den af en ven forleden, og jeg synes også, du skal (gen-)se den. 

Det er især indsigten, der gør, at filmen får ros her. Det er så rigtigt, som noget kan blive. Simpelt men rigtigt.
Hele pointen i kampagnen giver så meget mening, at jeg ikke kan lade være at tænke "JA sgu! Lad os sænke farten. Bare lidt." Og så er der vel tale om effekt.

Det grafiske univers er måske lidt kedeligt - og så alligevel: budskabet går rent ind. Og at gå følelsesporno-vejen og vise rigtige mennesker, der smadrer rigtige biler ville muligvis blive for bombastisk og too much...

Alt i alt en superfin kampagne - bygget på en fantastisk stærk indsigt:

Og så får du en gammel print-klassiker fra KiMs, som du sikkert husker fra MIX-bladene i din ungdom (okay, der var lige én til de yngre læsere..). 

Så fint og flot og sjovt og enkelt. Med ddb Copenhagen, i ryggen:

(Klik på billedet for at forstørre)

Foto fra ddb Copenhagen

Foto fra ddb Copenhagen

1-2-3-NU: Drop gratis spec-arbejde

Kunne du nogensinde drømme om at gå ned til din kaffepusher og bede ham lave en gratis kop kaffe første gang, du besøgte ham? Bare lige for at se, om han nu også var værd at lægge penge hos i fremtiden? Niks.

Eller - du kunne måske nok finde på at spørge næste gang, for nu får man jo helt lyst til at prøve eksperimentet - men han ville sandsynligvis ryste på hovedet af dig.

Det canadiske bureau Zulu Alpha Kilo har penslet ud for os, hvor tosset gratis arbejde er ved at spørge folk i andre erhverv, om de mon ville arbejde gratis for at få en kunde?

Det er tragikomisk:

Læs mere hos Adweek

Reklamejam møder Jesper Urban Pedersen

Reklamejam har atter været ude i det ganske land for at suge tips, anekdoter og røverhistorier til sig. 
Denne gang er det den odenseanske art director (og snart forfatter!), Jesper 'Jeppe' Urban Pedersen, der har lagt hovedet på bloggen.

Gennem en del år har Jeppe hjulpet et af landets største bureauer, nemlig det fynsk-/københavnske bureau Nørgård Mikkelsen, med bl.a. at designe emballager til uendeligt mange af de varer, du finder, når du er ude og handle. 

Desuden er det et faktum, at under Jeppes krøllede hår sidder en hjerne, der er mere kreativt og skævt skruet sammen end de flestes. 

Læs interviewet og få Jeppes tips til, hvordan du som youngster skal komme op ad karrierestigen i reklamebranchen, om at være et lille kapitalistisk møgsvin og om gennemsigtig kommunikation. Læs for helved. Læs her.  

Brænder du for dét, du laver?

Creative Bloq fandt jeg denne fine stribe af Bill Watterson (manden der gjorde verden til et lidt bedre sted med Steen & Stoffer).

Striben husker dig på, at det er okay, hvis reklamebranchen/modebranchen/filmbranchen/alle mulige andre 'kreativ klasse'-brancher af én eller anden grund ikke huer dig længere.

Striben husker dig på, at det er okay, hvis du en dag standser op og tænker 'det her ræs er ikke mig'.

Skulle du en dag få lyst til at lave noget helt andet, der i højere grad giver dit liv værdi, så må du godt. Også selvom omverdenen ikke helt forstår. Også selvom der ikke er lige så gode penge i det. Også selvom det betyder, at du ikke udløser 'dit fulde potentiale' ifølge din omverden.

Konstellation taler stiletternes sag!

For en uges tid siden fik jeg en mail fra Anders Kure, der er AD'er hos Konstellation.
Anders skrev:

 "Som du sikkert ved, er kvinder i Skandinavien så ømtålelige omkring deres sarte trægulve, at de ofte beder deres gæster efterlade skoene udenfor - specielt høje hæle"

Ifølge Anders og co. er dét en skam, så hos Konstellation besluttede de sig for at lave en film baseret på indsigten. 
En film, der "hylder kvinden og hendes ret til at gå i lige præcis det tøj og de sko, hun har lyst til".

Indsigt, idé og velvilje blev til den cool og humoristiske film 'The Scandinavian High Heel Affair' for den globale laminatgulv-virksomhed Pergo (som faktisk opfandt laminatgulvet!).

Reklamejam støtter i dén grad stiletsagen og opfordrer hermed danskerne til at huske, at trægulve er til for at blive brugt (læs: danset på med høje hæle), og at ingen ser godt ud i hjemmesko.