Subsero søger tekstforfatter

Det er hverken kaffe, awardshows eller projektledere, der er mangel på i reklamebranchen.
Det er tekstforfattere. 

Eller, reelt set er verden ved at flyde over af såkaldte tekstforfattere, men de rigtige tekstforfattere, dem, der virkelig rykker, dem mangler verden. Og Subsero!

Subsero er et københavnsk digitalbureau, som lige nu søger 1 stk. tekstforfatter. Eller en 'teksthåndværker', som de skriver. De søger én, der har sans for det digitale, som kan stave, sætte kommaer, kan udføre kampagner og har mindst 3 års bureauerfaring. Men sådan én er svær at finde.

Måske er det dig eller en, du kender? Del gerne opslaget i dit netværk, så er du sø'.

Klik og se stillingsopslaget


Brænder du for dét, du laver?

Creative Bloq fandt jeg denne fine stribe af Bill Watterson (manden der gjorde verden til et lidt bedre sted med Steen & Stoffer).

Striben husker dig på, at det er okay, hvis reklamebranchen/modebranchen/filmbranchen/alle mulige andre 'kreativ klasse'-brancher af én eller anden grund ikke huer dig længere.

Striben husker dig på, at det er okay, hvis du en dag standser op og tænker 'det her ræs er ikke mig'.

Skulle du en dag få lyst til at lave noget helt andet, der i højere grad giver dit liv værdi, så må du godt. Også selvom omverdenen ikke helt forstår. Også selvom der ikke er lige så gode penge i det. Også selvom det betyder, at du ikke udløser 'dit fulde potentiale' ifølge din omverden.

Republica skaber nyt youngster-bureau

Bureaubranchen har lært et nyt ord: 'Upside down-bureauet'.

For en gangs skyld et nyt begreb, som ikke bare er varm buzz-luft. Danmarks første upside down-bureau hedder REACT; vender verden på hovedet, lader de unge styre slagets gang og har adresse i Bredgade 36, København K.


Ny dansk kreativitet i omdrejninger
Bag REACT står en flok visionære ildsjæle fra reklamebranchen. Susanne Lund, adm. direktør hos Republica og Per Holm Henriksen, fagansvarlig på Reklamelinjen, har taget initiativ til for alvor at sætte gang i ny, dansk kreativitet. 

- Og som et scoop har de fået den legendariske Clare McNally, stor-prisvindende lektor ved DMJX: Kreativ Kommunikation, med. Hun skal agere ekstern coach.

Men hvad skal vi med endnu et bureau?
REACT er ikke som de andre. Hos REACT får 3-4 unge teams lov til - 6 måneder ad gangen - at prøve kræfter med at drive bureau på egen hånd. Forholdene er vendt på hovedet, og de unge får lov at være kreativt ansvarlige på projekterne. De skal selv styre slagets gang og selv præsentere for kunderne. Den eneste sammenhæng, hvori der indgår garvede bureaufolk er, når de unge skal coaches og guides.

REACT er skabt som en del af Republic. En kreativ hub for unge talenter.

REACT er skabt som en del af Republic. En kreativ hub for unge talenter.

Den handlende idé får lov at leve i praksis
På Reklamelinjen på KEA arbejder Per til daglig med at lære de unge at arbejde ud fra 'den handlende idé. Kort fortalt er det en form for integeret kommunikation. Og tanken er, at den handlende idé skal udgøre arbejdsfilosofien hos REACT. Teorien skal nu afprøves i praksis, og har den succes, vil den forhåbentligt sprede sig til resten af branchen.

Per Holm Henriksen, Talentcoach på REACT

Per Holm Henriksen, Talentcoach på REACT

Hvem udgør de første teams?
Første kuld består dels af junior-junior-teamet Patrik Hjelm og Zacharias Legarth, som lige nu går på Hyper Island. Dels af junior-senior-teamet Simon Konski og Christoffer Prisholm, som er bachelors fra KK.

Og endelig wildcard'et Anders Frederik Steen. Anders er uddannet kok fra Kong Hans og er sommelier med speciale i sensorik. Så har han også lige arbejdet på Noma og været med til at åbne Relæ og Manfreds.
En travl herre, som nu tager et kvantespring over i reklamebranchen. 

I følge Per Holm Henriksen kommer hvert 'kuld' til at bestå af denne sammensætning: 
Junior-junior-teams, junior-senior-teams og så et udenlandsk team - eller et wildcard: En person, der ikke nødvendigvis har erfaring fra branchen, men som er rasende kreativ og kan bidrage på nye måder.


Men kan de unge klare alt dét helt SELV?
REACT har allerede en samling kunder parat. Så det er skam ikke bare for sjov. Der er ægte budgetter på spil. Ægte kunder i den anden ende, som skal være glade. 

Til at sikre, at der ikke bare går fredagsbar i den allerede om onsdagen, er tilknyttet en række senior-senior folk, som kan guide og hjælpe de unge. Udover Clare McNally er det Thomas Pries fra Konstellation, Thomas Torp fra Torp Berthelsen, Peter Zimmermann og Jens Heydenreich - begge fra Republica. 


Hvordan kommer jeg ind på REACT?
For at ansøge om en 6-måneders plads hos REACT, skal du sende en ansøgning til Per Holm Henriksen, som er Talentcoach på REACT. Du behøver ikke have en fast makker på hånden for at komme i betragtning.

I ansøgningen skriver du lidt om, hvorfor du skal arbejde for REACTs kunder. Hvorfor kan du gøre en forskel? Hvorfor har du interesse i det? Hvad er dine forudsætninger for at arbejde med reklame  - eller i hvert fald med kreativitet? 

Send din ansøgning til phh@republica.dk

Reklamejam ønsker REACT en masse medvind. Highfives til Per, Susanne og Clare for at vende tingene på hovedet og turde bryde rammerne.   

Kampen om de kreative tjanser

Kreativiteten hos kreative har nået nye højder, når det drejer sig om at lande et job i reklamebranchen (og her taler vi om job på nogle af verdens største bureauer. Eller i hvertfald top 10-bureauerne i Danmark).

Jacob Matthiesen er udklækket fra Hyper Island og siger selv "...det vil være nærliggende med et job i London eller New York". (fra Bureaubiz' artikel). Og da den slags jo ikke just dumper ned i turbanen, skal der er arbejdes på sagen. Der skal tænkes ud af boksen, som man siger på godt kommunalt dansk. Derfor har Jakob lavet denne case, som forhåbentlig lander ham et job:

For ikke længe siden var AD'er Martin Furze alias No Sleep på banen med en direct mail-case. Her lovede han bureauerne, at hvis de ansatte ham, ville han til gengæld klø på uden at bruge tid på fjollede ting som søvn.

Martins case var flot eksekveret (og du gør dig selv en tjeneste ved at gå på opdagelse i hans arbejder her.)

I 2014 fik flere af landets bureauer en overraskelse. De 2 kreative herrer fra DMJX, Casper Christensen og Rene Schultz, sendte deres 'The Disguised Portfolio' ud til en bunke bureauer.

Ideen var fantastisk godt tænkt. Flere bureauer røg  i med begge ben, da de så deres eget arbejde på forsiden af selveste Lürzer's Archive. Næste step er naturligvis at flå plastikken af og åbne magasinet. Som var fyldt med tadaaa: Casper og Renes bedste arbejder. Hvert eksemplar unikt fremstillet til de bedste bureauer i Danmark:

Så er der også Kristoffer Winther og Ole Hoffmann. De startede ud med en brøler, men formåede at redde den. Hvad der startede med et godt gammeldags kaffemøde (læs: rosémøde, eftersom mødet skulle findes sted i Cannes), endte med en utrolig kreativ redning. En redning, der skaffede dem det ønskede internship hos Jung von Matt:

4619-1.jpg

Der er også Kent, som skrev sin ansøgning i sneen uden for det hedengangne Recommended i Aarhus. Og som de sagde hos Recommended (nu Spring Agency):
"Vi modtager mange ansøgere fra AD'ere og tekstforfattere, der skriver, de er kreative. Men hvad med at være det?" (læs mere hos Bureaubiz her.). Kent blev desværre ikke ansat, men han opnåede masser af omtale i medierne og viste trods alt, at han havde fat i den lange ende:

Og endelig er der den berømte case fra Kristoffer Gandsager. Danskeren, som fik job hos CP+B i Sverige med sin 'Swedens Most Gästvänliga Agency'-case. 
Siden verden (branchen) så den søde, strikkede pokal fra Kristoffers case, er det som om, at dét der med at være usædvanligt kreativ i sin jobsøgning har taget fart. Du får casen - som stadig er skøn - her:

Til aller- allersidst får du også lige fornøjelsen af fotograf Lukas Renlunds case 'Steal My Photograph!". For hvordan fortæller man verden, at ens kunst findes - og hvordan opnår ens kunst værdi? Det fiksede Lukas på et splitsekund:

Og hvad vil Reklamejam så egentlig sige med det her indlæg? Det står lidt uvist. Men det er noget i retning af:  

"Barren er satme skudt i vejret, og nåleøjet er skrumpet yderligere."

Naturligvis har det altid lønnet sig at gå den ekstra mil for et drømmejob; det er der i princippet ikke noget nyt i. Reklamejam har bare bemærket, at vi i Danmark er begyndt at se flere og flere self promotion-cases som dem ovenfor.

At Creative Circle for få år siden ligefrem oprettede Self Promotional-kategori, fortæller at flere og flere spekulerer i det (på den gode måde).

At det jo "altid er godt med lidt konkurrence" kunne man godt indskyde her. Men nu er konkurrence ikke et nyt ord i reklamebranchen, tværtimod. Så hvis de meget kreative ansøgninger bliver standardmåden at søge job på, skal der herfra lyde et kæmpe held og lykke til de kreative studerende ude på skolerne. 

Men men - selvom self promotion skulle blive mainstream, så husk at blive ved at udføre stunts'ene med stil. Hvis ideen ikke er spot on, så vent. En sløj omgang self promotion er værre end ingen. 

Lad os i det mindste love hinanden, at der ikke går Sunny Beach i den. Ikke noget med at tilbyde at tatovere et kæmpe 5-tal i panden eller farve håret Ogilvy-rødt.


Indlæggets thumbnail-image er venligst lånt fra Kristoffer Gandsagers Behance.

Dansk AD'er laver genialt ansøgnings-stunt

AD'er Martin Furze - alias No Sleep - er en mand, som har fat i den lange ende.

Da Martin var færdiguddannet var han godt klar over, at dét var han ikke alene om.
Faktisk hænger arbejdsløse kreative på træerne.

At komme ind på et bureau var målet. Men hvordan?

Verden har set en billiard standard-ansøgninger i A4. At gå i den anden grøft og være 'kreativ' og bage en kage med en ansøgning i er li'ssom et no-go.

Kreative ansøgninger er i det hele taget en hårfin balance mellem det søgte og det elegante.

Martin kastede sig ud i en proces, hvor han ville overbevise bureauerne med en direct mail om, at han var AD'eren, de ikke kunne undvære.

Martin skabte 'The No Sleep Wake Up Call'.

Martin projekt har nu fået global opmærksomhed. I skrivende stund er det jo nærmest old news.
Har du ikke set Martins casevideo/jobansøgning, får du den her:

Reklamejam sender masser af karriere-pøj pøj Martin fremover! :)

Robert Boisen søger kolleger

Hey DTP'ere og projektleder-typer:

Et af Danmarks mest kreative bureauer, Robert Boisens og Like-minded søger nye kollegaer.
Hvis du er skarp til grafiker-ting eller har overdrevet ordenssans uden at være bange for overfyldte indbakker og Excell, er det måske dig eller dig, bureauet søger.

Robert Boisens facebook-side kan du læse lidt mere.
Søg for satan. Søg. Eller spred ordet. 

Fredagsguf: Sådan lyder et genialt jobopslag

Det er et ældre ét af slagsen, og mon ikke jobbet er besat.
Men fordi jobopslaget fra Grey er SÅ knivsskarpt skrevet og baseret på en sjov idé, har jeg udvalgt det som ugens omgang Fredagsguf. 

Det er freelance tekstforfatter Klaus Bundgård fra Scriptas, der har ført pennen.  

Og ja, teksten er en tung omgang ved første øjekast. Det er jo hele pointen.
Men bare rolig - du skal nok nå igennem. Du SKAL nå igennem

Jeg kunne desværre kun finde annoncen i mini-størrelse. Heldigvis kan du læse teksten herunder.

Jeg kunne desværre kun finde annoncen i mini-størrelse. Heldigvis kan du læse teksten herunder.

Tekst:
Pludselig sidder du og stirrer på en grim stillingsannonce med to velkendte bogstaver, og det er søndag, men du har absolut ikke tænkt dig at skifte job sådan lige med det første, og i virkeligheden bør du slet ikke læse videre, for det giver ikke andet end bøvl at skifte job, og du ved, hvad du har, men ikke hvad du får, og du hælder en ny kop kaffe op, og det er godt nok et af de bureauer, du har haft i tankerne, hvis det engang skal være, og fik du nu puttet to eller tre skefulde sukker i, og de har vistnok også vundet nogle priser, men det med priser og hæder er egentlig ikke noget, du går særlig højt op i, så længe kunderne er tilfredse med de resultater, du laver for dem, og det er de, og det betyder også noget, at de andre på bureauet sætter pris på dig, og det gør de, men du opdager ingen nye verdensdele, hvis du ikke har mod til at lade alle kyster ude af syne, som en klog mand vistnok har sagt for lang tid siden, så måske du alligevel skulle overveje, men på den anden side, ja på den anden side hvad, og et bureau af deres kaliber giver vel osse en ordentlig løn, men penge er ikke alt, tror du nok, og er det ikke dem, der holder til i en stråtækt bondegård lidt uden for Århus, men du ku' osse bare glemme det og komme videre til bilsektionen, for der er ingen grund til at skifte nu, eller er der, og kæresten synes også, det er slemt nok, som det er med åndssvage arbejdstider og urimelige kunder, der ikke kan fatte, at du osse har brug for et liv uden for bureauet, men et eller andet sted er det alligevel meget fedt, når et oplæg skal være klar til præsentation næste morgen, og adrenalinet tonser gennem systemet, og den står på hente-pizza for fjerde gang på en uge, og AD-assistenten papper op, så hun er helt blå i hovedet af Spray Mount, og kæresten er i telefonen igen igen, og projektlederen bider negle, og tekstforfatteren er for gud ved hvilken gang overbevist om, at han har skrevet brødteksten, der sætter en stopper for Claus Walthers irriterende stribe af Guldkorn, men det har han ikke alligevel, og det var den bilsektion, du kom fra, og ja tak, jeg vil gerne have en kop mere skat, og nej, jeg læser ikke stillingsannoncerne, men man er jo nødt til at følge lidt med i, hvad der rører sig i branchen, og snakkede vi forresten ikke om, at det ku' være fedt at bo i nærheden af vandet engang, men der er absolut ingen grund til at skifte nu, eller er der, og de er osse skidesøde alle sammen på dit nuværende bureau, og du kan garanteret ikke tage trykket af den nye tekstforfatter, du skal arbejde sammen med eller rettere kunne være kommet til at arbejde sammen med, hvis det altså ikke lige var fordi, du havde tænkt dig at bladre videre til bilsektionen, selvom lidt mere i løn selvfølgelig ikke ville gøre noget, og nu er du alligevel nået så langt ned i teksten, og det ku' egentlig være meget rart med et spark i røven og nye vinkler på tingene og pingpong, og det er godt nok osse et stykke tid siden, du har oplevet det der magiske der-var-den kick, og kaffen står bare der og bliver kold, og du ka' jo altid lægge en føler ud og se, hvor det bærer hen, og selvom alle kender alle i den her branche, kan du vel regne med, at det bliver mellem dem og dig, hvis du trækker følehornene til dig igen, og det gør du nok, for der er ingen grund til at skifte nu, eller er der, og du ku' da lige tjekke dem ud på nettet for at se, hvad for nogle kunder du kan komme til at arbejde med, hvis det altså var, at du, men det gør du nok ikke, for der ingen grund til at skifte nu, eller er der, og kæresten har morgenhår, og kaffen er for længst blevet kold, men der er faktisk meget fedt i Århus, og hvorfor er det lige, du allerede har brugt 4 minutter og 25 sekunder af din søndag på at læse en grim annonce, der skriger langt væk af, at der ikke har været nogen AD'er på, og rentegneren holder to ugers ferie, og tekstforfatteren er gået amok i en alt for lang min-erfaring-siger-mig-altså-at-folk-læser-lange-brødtekster-hvis-de-bare-er-vedkommende-nok brødtekst om, at Grey Århus mangler en tung AD/koncepter til et af deres kreative teams, og at du skal ringe eller skrive til Thomas Hoffmann senest den 20. juli, når du for to kopper kaffe siden kunne have været omme ved bilsektionen og læse testen af Ford Puma, og der alligevel ikke er nogen grund til at skifte nu? Eller er der?

Cool Gray søger ung tekstforfatter

Det flyder ikke over med tekstforfatter-stillingsopslag, selvom en tekstforfatter -
efter Reklamejams mening - er fuldstændig uundværlig.

Og når nogen endelig søger én af slagsen, er det ofte tunge senior-typer, der er i kikkerten.

Men ikke denne gang! Cool Gray søger en ung tekstforfatter, som er på vej frem. Én, der ikke har 100 års erfaring. Cool Gray søger i øvrigt også en kontaktchef, en indkøbsassistent og en produktionskoordinator.

Se opslagene hos Cool Gray her.

Er det dig, eller én i dit netværk?
Så husk at dele opslaget. 

Vind et job som junior AD'er

'The Amazing Job Awards'.
Det er navnet på den medarbejder-eftersøgningsrunde, Mindshare netop har søsat.

Bureauet leder efter et par junior art directors, og præmien er et fuldtidsjob hos Mindshare i København. Sådan ét med rigtig løn og frokostordning og den slags.

Er det dig, der laver vinder-ansøgningen, er det dig, der løber med jobbet.
Ansøgningsfrist er ..well, allerede 20. oktober (jeg opdagede opslaget lidt sent, beklager).

Se mere her.

Junior-AD'er søges til ægte job

Det er ikke så tit, at et bureau søger juniorfolk OG sender et godt gammeldags jobopslag ud. Istedet for at bruge word of mouth-metoden.

Men nu er det utrolige sket! Og siden verden ligger inde med en stor masse af håbefulde og talentfulde unge AD'ere, spreder jeg da lige ordet om, at RelationshusetGekko søger en junior AD'er.

Se stilingen her

Og for én gangs skyld et bureau, som trods alt har gjort lidt ud af deres overskrift. Som fortæller, hvad jeg kan få ud af stillingen i stedet for, hvem de er, og hvornår de blev grundlagt bla bla blaaaa. Og som har bygget deres stillingsannonce lidt pænt og overskueligt op. Sådan!

WeLoveTalent inviterer til øller, pøller og sol

Forleden skrev jeg om WeLoveTalent, som søger nye talenter (WeLovePeople's talentrekruttering). 

Hvad dét er for noget, kan du læse lidt om her.

Ikke nok med, at bureauet søger unge krea-stjerner. De kærlighedsfulde mennesker i Vermundsgade inviterer også til øl, grill og solskin den 31. juli. Det er fra kl. 18-21, og så kan du stille aaaalle de spørgsmål du vil om, hvordan det er at være talent hos WeLovePeople.

Du kan også bare nyde, at det stadig er sommer længe endnu, og at man kan drikke øl udendørs, mens man nyder duften af grill, smagen af brændt flute og fornemmelsen af kartoffelsalat-overload.

Tilmeld dig på facebook-eventet, der hedder 'Talentbar'.

We Love Talent søger talenter

Tilhører du ikke lige den eksklusive skare, som kom ind på Kreativ Kommunikation, Hyper Island, og hvad de nu hedder alle sammen? Og måske har du også mere lyst til learning by doing i et helt år? 

Så skal du måske overveje WeLovePeople's talentskole. Den hedder WeLoveTalent, og opgaven, du skal løse, lægger bureauet ud på deres hjemmeside den 1. august. 

Dette års 'graduates' fra WeLoveTalent. 

Dette års 'graduates' fra WeLoveTalent. 

Du har altså en måned til at varme op. Finde højre hjernehalvdel frem fra sin sommerslumren og smøge de ternede hipsterærmer op.

Deadline kender ingen, men følg med på talenternes facebookside, som hedder 'WeLoveTalent'.

 

Kender du Reklamelinjen? (nej det er ikke en hotline)

Note for youngsters: Den 27. juni er der deadline på Reklamelinjen. Selvom det måske lyder som en hotline for folk, der bare ikke KAN få radioreklamer nok, er Reklamelinjen altså en uddannelse for kommende reklamedamer og -drenge. Ikke dårligt.

Reklamelinjen finder du på KEA. Og er du ung, kreativ - måske lidt forvirret? og ved ikke, hvad du vil - andet end at det godt må være ovre i den kreative ende af verden - skulle du stærkt overveje Reklamelinjen.

Uddannelsen varer 9 måneder. Du skal på skolebænken hver mandag og torsdag fra kl. 18-21 fra den 1. september 2014. 

Se selv, hvor dygtig man bliver af at gå på Reklamelinjen. Asbjørn Severin og Theis Ferrall vandt en pris i YCCA '14 og skal derfor til Cannes om lidt. De to kompetente herrer yderst til hver side er Kaare Grundtvig og Per Holm, som er de gode bagmæ…

Se selv, hvor dygtig man bliver af at gå på Reklamelinjen. Asbjørn Severin og Theis Ferrall vandt en pris i YCCA '14 og skal derfor til Cannes om lidt. De to kompetente herrer yderst til hver side er Kaare Grundtvig og Per Holm, som er de gode bagmænd bag Reklamelinjen.


En del af tiden er undervisning, men rigtig meget af tiden går også med brainstorms og opgaveløsning. For rigtige kunder, der kommer med ægte udfordringer, du skal løse. Hvordan du gør dét, lærer du. Du får mildest talt meget værdi for pengene og får skudt din portfolio fra start.

Thomas Hoffman fortæller om stort og småt. Måske fortæller han også lidt om den lille film for et eller andet tøjmærke, han vist nok har høstet en pris eller 2 for. Se hele videoen med Thomas Hoffman her .

Thomas Hoffman fortæller om stort og småt. Måske fortæller han også lidt om den lille film for et eller andet tøjmærke, han vist nok har høstet en pris eller 2 for. Se hele videoen med Thomas Hoffman her .

Eller, altså - jeg ved det ikke, for jeg har aldrig taget uddannelsen, men jeg har hørt det ude i byen. Faktisk har jeg hørt meget godt om kurset ude i byen. 

Husk også at like Reklamelinjen på KEA på facebook. Her kan du nemlig finde et hav af videointerviews med spidserne fra den danske reklamebranche. Sådan nogle, som du bliver undervist af på Reklamelinjen, i øvrigt. Go go go. Og like like like. Og ansøg! Senest 27. juni. 

Skal du være Danmarks nye, kreative fremtid?

Jeg startede mine spæde dage i reklamebranchen for 2-3 år siden hos Nørgård Mikkelsen i Odense. Mit drømmescenarie gik i opfyldelse, da jeg gik gennem nåleøjet på bureauet og skrev under på en 3-årig kontrakt som tekstforfatterelev. 

Selvom jeg endte med at skulle pendle fra Valby til Odense i den tid, jeg var hos Nørgård MIkkelsen, var det dét værd. 

En meget spæd elev-Lotte (og min daværende makker Martin Ettrup), da vi lige var blevet ansat hos Nørgård Mikkelsen. Her har vi netop solgt ideen om Natteravne i Odense ind til kunden.

En meget spæd elev-Lotte (og min daværende makker Martin Ettrup), da vi lige var blevet ansat hos Nørgård Mikkelsen. Her har vi netop solgt ideen om Natteravne i Odense ind til kunden.

Og nu er det så, at Nørgård Mikkelsen igen søger kandidater til deres 'Testcamp'. Testcamp er bureauets måde at finde unge talenter på, og lige nu kan du - hvis du er ung, kreativ og skarp på AD-fronten - søge elevstilling hos et af Danmarks bedste bureauer.

Hent ansøgnings-opgaven her.

Hos Nørgård Mikkelsen får du

  • 80 talentfulde og sindssygt dygtige kollegaer. 
  • Du får ansvar og egne kunder. Får lov at komme med rundt på mange opgaver. 
  • Kolde Cocio og torsdagsøl.
  • Fester, du ikke glemmer.
  • Løn. Selvfølgelig (det er ikke gratis slave-arbejde)
  • Og tadaaaa: Bureauerfaring. Den famøse bureauerfaring, alle dine fremtidige arbejdsgivere vil efterspørge.

Jeg var ikke landet hos Ogilvy, hvor jeg er nu, hvis det ikke var for Testcamp. SØG søg søg eller sig det videre.

Her er din adgangsbillet til reklamebranchen

"Vi søger en ung, kreativ AD'er/tekstforfatter med min. 2 års bureauerfaring."

- 'Amen come on. Hvordan fa'en er det lige, du indløser den famøse 'bureauerfaring', hvis du er purung og kun har gået i skole? Det skal jeg sige dig.

Du deltager i Testcamp hos Nørgård MIkkelsen. 

'Testcamp' er navnet på Nørgård Mikkelsens talent-optag. Bureauet søger nemlig elever til deres kreative afdeling cirka 1 gang årligt - både til København og Odense. For at blive ansat som elev skal du igennem et test-forløb, hvor du skal 'dyste' om en elevplads på bureauet. Det er nervepirrende og hårdt arbejde, men det er guld værd for dig.

Bureauet søger både dig, der vil være AD'er og dig, der vil være tekstforfatter (jeg lyder som en stillingsannonce, men lyt nu bare til mine vise ord).

Derfor skal du kæmpe røven ud af bukserne for at få elevplads hos Nørgård Mikkelsen

  • Du får min. 2-3 års bureauerfaring. Bum! Lige ned i lommen (og cv'et). Men stor chance for fastansættelse efterfølgende
  • Du bliver kastet ud i den virkelige verden fra dag 1 og lærer derfor 10.000 ting på ultrakort tid
  • Du får forretningsforståelse og finder ud af, at virkeligheden iiiiikke helt ligner den på skolen
  • Du lærer at levere guldkorn på meget kort tid. Der er betalende kunder i den anden ende, så der er ikke så meget plads til en om'er. Det gør dig knivskarp i 1. hug.
  • Du slipper for at smøre madpakke
  • Du får 90 knivskarpe kollegaer, du kan suge viden fra
  • Du får en bunke nye, gode venner (og et godt netværk i branchen). 
  • Du bliver hevet med ud til torsdagsøl hver uge og lærer de dunkle barer at kende indefra (in case du ikke er indfødt)

Se et udvalg af film fra Nørgård Mikkelsen

Idéen med at lade unge, uprøvede talenter komme inden for brance-murene finder du også hos We Love People, som har talentskolen We Love Talent. Du finder det hos Zupa Recommended med GNOM-konceptet. Og hos Wibroe, Duckert & Partners søger de graduates en gang årligt (vist nok). Forskellen på Nørgård Mikkelsen og de andre er, at hos NM får du seriøs erfaring, fordi elevtiden er på typisk 3 år.

Hent et opgavesæt her, løs det og send det ind til Nørgård Mikkelsen senest den 25. april 2014

Du kan læse meget mere guf inde på Testcamp.dk - og du er naturligvis velkommen til at sende mig en mail eller ringe, hvis du vil vide mere. Om Testcamp, frokostordningen eller festerne.