Cannes '14: Bronzedrenge og champagnesved

Det eneste gode ved IKKE at være i Cannes i den her uge er, at øhm.. At æh... argh, nu har jeg glemt det. Måske var det noget med, at så er der mere plads i Kødbyen..?

Ingen tvivl om, at jeg godt gad være i Cannes og sippe (læs: tylle) rosé og se sej ud iklædt reklamebranchens-must-have-no.-1-Ray Bans, showbizz-smil og tømmermands-twitterhjerne på højtryk. Men det må blive en anden gang.

 I stedet kan jeg sidde hjemme på bureauet og læse, at de 2 seje unge mænd, Jeppe Kuld og Tobias Løvschall Wedel har hevet bronze hjem for deres fine printannonce i Cannes Young Lions-konkurrencen:

Det er SIMPELTHEN så godt gået, og jeg er stolt og kun en lille bitte bitte mini-smule misundelig. Til lykke drenge!

Printannoncen, som med iskold kølighed stak op over de 44 andre kandidater og placerede sig på en megaflot 3. plads.

Printannoncen, som med iskold kølighed stak op over de 44 andre kandidater og placerede sig på en megaflot 3. plads.

Vi fejrer jer herhjemme. I er VERDENS 3. bedste youngsters i reklame, ved I godt dét?

Sidst, danske unge vandt medaljer i Cannes Young Lions' print, var i 2010, da Nicolas Linde Thomsen og Christian Troels Hansen, vandt bronze. Læs i øvrigt Reklamejams interview med Nicolas Thomsen her

Retti' god Cannes-uge til alle jer heldige kartofler derude (hvor fa'en kommer det udtryk egentlig fra?...)