#Fredagsguf: Verdens sejeste Sarah Illenberger

#Fredagsguf i denne uge er fashionably late. Undskyld.

Casen i dag har ikke et entydigt fokus på reklame. Vi er mere ovre i noget kunstnerisk. Men jeg synes, det er vigtigt at få sådan et pusterum engang imellem; en kreativ bobbel, hvor der ikke nødvendigvis skal være et kommercielt output.

Jeg opdagede den tyske illustrator/layout'er/multikunstner Sarah Illenberger ved et tilfælde og blev fan.

Illenberger bevæger sig helt offline med det gode, gammeldags håndværk i fokus, og så er hun er mester i at vende verden på hovedet.

Hun har lavet alt fra magasinlayout i The New Yorker, butiksvinduer for Hermés (!), annoncer for AUDI, mega-origami og rigtig meget andet stunning stuff. 

Nogle gange må du lige glemme verdenssituationen og dedikere dig til én ting. Fx det her: 

 Kæmpe-origami for duftfrisker-fabrikanten Ambipur. Når døren lukkes, folder blomsten sig ud.

Kæmpe-origami for duftfrisker-fabrikanten Ambipur. Når døren lukkes, folder blomsten sig ud.

 "Wie oft mastibiert du im Monat?" Bragt i Neon Magazin i forbindelse med en undersøgelse af unge og deres sex-vaner.

"Wie oft mastibiert du im Monat?" Bragt i Neon Magazin i forbindelse med en undersøgelse af unge og deres sex-vaner.

 Illustration til Enroute Magazine, til en opskrift på Chili Con Carne, der indeholdt mere end 50 ingredienser.

Illustration til Enroute Magazine, til en opskrift på Chili Con Carne, der indeholdt mere end 50 ingredienser.

 "Calorie Counting". Til en artikel i The New York Times Magazine, som handlede om kalorier og slankekure, lavede Illenberger en række illustrationer. Bl.a. denne.

"Calorie Counting". Til en artikel i The New York Times Magazine, som handlede om kalorier og slankekure, lavede Illenberger en række illustrationer. Bl.a. denne.

 Da Hèrmes åbnede i KaDeWe i Berlin, lavede Illenberger en flot vinduesudstilling kun vha. pap og papir. Udstillingen fyldte 10 vinduer, og viste nogle af Hèrmes' ikoniske produkter.

Da Hèrmes åbnede i KaDeWe i Berlin, lavede Illenberger en flot vinduesudstilling kun vha. pap og papir. Udstillingen fyldte 10 vinduer, og viste nogle af Hèrmes' ikoniske produkter.

 Goodyear fik Illenberger til at lave en række totempæl-inspirerede figurer af dæk m.m til deres kampagne.

Goodyear fik Illenberger til at lave en række totempæl-inspirerede figurer af dæk m.m til deres kampagne.

Du kan se meget mere Illenberger på hendes website lige her.