Dawn of Woman: Sådan har du ikke set outdoors for mode før

Modeugen blev skudt i gang i går, og det var samtidig startskuddet til en række outdoors for det nye tøjmærke Kjær København.

Konceptet bag Kjær København er 'Back to basics'. Fordi vores basistøj fortjener opmærksomhed. Uden basistøj ville der være endnu flere tøjkriser ude i de små hjem.  

Idéen afspejles i de nye outdoors, du kan se rundt omkring i København det næste stykke tid. 

Det er Claus Collstrup fra Ogilvy, der står bag idé og layout. Du kan læse mere om Claus i Reklamejam møder Claus Collstrup

Jeg synes, det er spændende at se mode præsenteret på en ny måde. Hvor der faktisk er en idé bag.
Hvad synes du om idéen?

Fotograf er Thomas Juul og digital artist er Mogens Wittrup. 
Arbejdet ligger naturligvis også på Ads of the World her

Da vinduesdekoratøren gav op

I Købmagergade kan man for tiden se en vinduesudstilling i Optikkens Hus, som jeg har svært ved at placere inde i min hjerne. Sjovt eller ikke sjovt?

Måske har vinduesdekoratøren bare givet op og benyttet sig af den hurtige løsning: Stenede plasticbørn med voksenbriller på. Henslængt spædbarns-attitutide, du véd.

Eller også har butikken virkelig tilbud på børnebriller i king size lige nu, men i sin iver for at style de meget nøgne dukker (hvorfor er de egentlig nøgne?), har vinduesdekoratøren glemt at sætte tilbudsskiltet ind i udstillingen.

Eller (3. mulighed) er det politisk propaganda? Blå og rød front er linet flot op. Kommunalbrillen er godt repræsenteret, og den ivrige gestik er kørt i stilling hos bl.a. blå fløj (øverste billede). Ikke helt uaktuelt.

Jeg ved det ikke. Ingen ved det. Mit kamera insisterede bare på at tage et billede af det her fjollede setup og dele det med dig. 

Stupid Studio has arrived: Se nyeste film for Bianco

Bianco er kendt for at lave fede og super edgy kampagner. Bianco er kunden, du gerne ville arbejde med, fordi Bianco tilsyneladende ikke er som de andre.

Nu har Stupid Studio fået den taknemmelige(?) opgave at lave en efterfølger. Fordi det er forår, og 'Spring Has Arrived'. Men hvad hulen gør man, når ALT er lavet i forvejen?..

Stupid Studio har løst opgaven sådan her:

Og for hukommelsens skyld får du lige et lille udpluk af Biancos tidligere kampagner:

Stay Chic/Stay Cool - 2006:

Fall Collection - 2003:

How to afford the whole collection - 2003:

we recommend a little bit of italian design.jpg

Because feet are ugly - 2001:

We recommend a pair of really, really beautiful shoes - 2000:

we recommend a pair of really really beautiful shoes.jpg

Bianco.dk kan du finde alle de tidligere kampagner. Og der er mange. Og de går helt tilbage til de spæde halvfemsere. Det er &Co, der står bag en del af dem - se hvilke, her.

Opgaven har garanteret ikke været taknemmelig. Jeg vil rigtig gerne høre din mening om den nye film?