Fredagsguf: Kød og cola.

Der er masser af kød på ugens fredagsguf. Og så er der lidt cola at skylle ned med, hvis det hele bliver for genialt.

Følgende film, 'Say It With Meat' er lavet for LIDL af det svenske bureau INGO.
Det er Camp David, der har produceret. Og det er sjovt: 

Følgende film 'Bob's House' for Pepsi er fra Super Bowl 2008. 60 sekunder med total stilhed midt i Super Bowl.. FIlmen er udtænkt af BBDO New York - og den er godt tænkt:

Fangede du den? 

God weekend! :)

Fredagsguf: The final rating of Super Bowl ads 2015

Dit Super Bowl-mæthedspunkt er nået. Du har dannet dig et overblik over hypen og fundet dine favoritter.
Set dem et par gange. Delt med dine venner. 

Problemet er, at alle de andre websites dømmekraft er noget juks, når det kommer til rating af årets bedste Super Bowl reklamer. 

Derfor får nu den officielt gældende top 5:
(beklager, hvis art work'et kradser i dine øjne)

TOP-5.jpg

På 1. pladsen finder du spottet for foreningen No More. En organisation, der kæmper mod vold i hjemmet.
NFL sponserede 30 sekunders reklameplads til foreningen. Det er Grey NY, der bureau bag.

Det kan være lidt svært at høre, hvad der bliver sagt, men se evt. filmen et par gange.
Så skal den nok krybe ind under huden på dig:

2. pladsen går til Newcastle Brown Ale. For at gøre noget anderledes. Hatten af for dén (og hatten af for IKKE at benytte sig af hundehvalpe, som en vis konkurrent har for vane..)

På 3. pladsen har vi batterivirksomheden Mophie, som har lavet en utroligt flot og vild film. 
Som altid er kunsten at runde hele molevitten af på en måde, der ikke får det hele til at klaske sammen på et splitsekund. Det mestrer Mophie heldigvis:

4. pladsen går til bilbrandet Dodge. Og det har ikke engang noget at gøre med, at bilen er gudesmuk.
Indsigten og eksekveringen er fin og sød og flot og god, og dét fortjener en plads på listen:  

Og endelig har vi 5. pladsen. Den går til Reebok for en film, der godt nok - som så mange andre træningsfilm - er spækket med flotte billeder af flotte mennesker med svedige kroppe. Det har vi set før.
Men filmen
bygger på en indsigt om, at det sgu er lidt af et freakshow (deraf navnet på filmen), når vi render til cross fit og løfter dæk og slår med hammere og lider og ser ud som om, vi er døden nær.

Hvad er egentlig meningen med galskaben? Godt spørgsmål..
Heldigvis har Reebok svaret: