Lidl overrasker på flere planer

Lidl har indledt en kampagne med det lidt generiske navn #LidlOverrasker.  "Ja det siger de jo alle sammen fra tid til anden", tænker du. Det tænkte jeg.

Men når man så tænker lidt mere over det, rammer Lidl plet. For Lidl har overrasket mig flere gange. Sommetider utilsigtet, men det vender vi tilbage til.

Her er listen over ting, Lidl overrasker med: 

1: Lidl overrasker, når du handler i butikken.

Samlingen af kopivarer er pænt stor, priserne er lave, og varerne fejler intet. Sortimentet er bredt, og du finder ting, du ikke finder andre steder - og som du ikke ved, du mangler. Og at Lidl kun er tyske produkter, har kæden efterhånden fået manet til jorden. 

 Aerocell-batterier?.. Og 'Formil' vaskemiddel i en emballage, jeg synes, jeg har set før..

Aerocell-batterier?.. Og 'Formil' vaskemiddel i en emballage, jeg synes, jeg har set før..

2: Når den årlige fashion week rykker ind i Lidl, overrasker det mig.

Jeg er med på, at fashion week åbner mere og mere op for folket, men at den rykker helt ind under det gul-blå Lidl-logo overrasker mig.

Det er især Lidl's - igen overraskende - samarbejde med Heidi Klum, som er afsættet for Lidl's fashionweek-fokus.

Men inden vi kommer for godt i gang: Under fanen 'Fashion Week' på Lidls website, finder du en masse kluns til 'julens fester', med Klum i front. Når man klikker på billederne, findes siderne ikke mere.

Så Fashion Week i Lidl var altså kun 2 ord på en website-menu. Og noget juletøj, som er pænt uaktuelt i februar. 

Skærmbillede 2018-02-11 kl. 09.18.43.png

'Fashion Week' i Lidl er halv-gennemført og uaktuel. Det overrasker mig.

3: Lidl overrasker med overskrifterne i deres tilbudsavis.

Jeg ved ikke helt, om jeg skal græde eller grine, når Lidl skriver 'Veggie med smæk i'.

Men altså. Det har blikfang, og nogen har da haft en fest med at skrive. Bedøm selv med disse udklip fra tilbudsavisen:

Skærmbillede 2018-02-11 kl. 09.29.15.png
Skærmbillede 2018-02-11 kl. 09.30.57.png
Skærmbillede 2018-02-11 kl. 09.30.29.png
Skærmbillede 2018-02-11 kl. 09.52.25.png

4: Lidl overrasker i deres valg af kampagne-eksekvering:

Reklamejam's udsendte har spottet et par outdoors i forbindelse med #LidlOverrasker, og her skrider det for Lidl. Se outdoors nedenfor.

Allerførst skal jeg fange, at det er Instagram, Lidl forsøger at efterligne i sit budskab. Og så ligner det alligevel ikke rigtig Instagram..

Så skal jeg se et billede af 2 mennesker, der vender ryggen til (på dén til venstre). Og noget med gulerødder, så langt øjet rækker. Men hvor er gulerødderne?

Nå jo, de gemmer sig nederst, sammen med et tilbud, et logo, et hashtag og et øko-logo. Og hvem er Camilla? Og hvem er Niels?

27661799_10155944432528847_1884679501_n.jpg
27720771_10155951306523847_1987424734_n.jpg

I virkeligheden er dét faktum, at Lidl har øko-gulerødder til kun 5 kroner for 1 kg, et virkelig godt tilbud!
Men det fanger man ikke rigtig midt i hurlumhejet.

Her sker ALT for meget, og når brands skal lege sociale medier på en outdoor, bliver det lidt underligt.
Lad os holde os til mediets præmisser, ikke? Lidl, altså.

 

Kære Lidl. I har noget at have jeres kampagnebudskab i. Så vidt så godt. Men selvom I er en discountkæde, kan I godt gøre jer lidt mere umage.

Og jeg HAR set jeres film med restauranten og det skjulte kamera. Men vi var alle sammen i tvivl, om det var skuespil eller ægte. Og dét var jo ikke dét, den film skulle handle om, vel? Så drukner budskabet lidt.

Det er ikke nok at lave sådan en film eller lege fashion week eller hyre Heidi Klum. Det skal gøres ordentligt. Men I får cadeau for initiativet.

Du får filmen, som også er en del af #LidlOverrasker, her: 


Reklamemand på vildveje

Lige så festlig og eftertragtet vores kære reklamebranche kan være, lige så stor trang kan man få til at vende den ryggen for en stund. Komme væk fra skærmen, deadlines, mail-helvedet, projektlederræset, kampen om det næste pris og al andedam-sladderen.

Ovenstående har muligvis en finger med i spillet, når den københavnske AD'er, grafiske designer og fotograf, Jeppe Kuld, har valgt at bruge de kommende måneder i vildmarken på en af verdens hårdeste vandreruter. 

 Jeppe Kuld in action.  Fotograf Jacob Unna. 

Jeppe Kuld in action.  Fotograf Jacob Unna. 

Jeppe er uddannet fra Kreativ Kommunikation på DMJX og røg direkte videre til et job på TBWA. Han har også været også en tur i Cannes og hive bronze hjem i Young Lions i print med makkeren Tobias Løvschall Wedel. 

 Annoncen, som skaffede Jeppe og Tobias bronze i Young Lions i 2014.   

Annoncen, som skaffede Jeppe og Tobias bronze i Young Lions i 2014.   

Men Kuld har lagt jobbet bag sig og dyrker nu de ting, han elsker allermest: naturen og fotografi.

 Fotograf: Jeppe Kuld

Fotograf: Jeppe Kuld

Kombinationen af natur og fotografi har givet Jeppe en pæn skare af Instagram-følgere på @kuld, ligesom Jeppe har brugt sine kreative evner til at skabe The Explorer & The Pioneer med makkeren Jacob Hvidtfeldt. 

 Fotograf Jeppe Kuld

Fotograf Jeppe Kuld

Og i disse dage når Jeppes udbryder-karriere så sit hidtidige højdepunkt.

Mandag den 11. april tager han til USA for at starte den ca. 4300 km. lange tur fra Mexico til Canada, kaldet Pacific Crest Trail. En af verdens hårdeste vandreruter ( i øvrigt samme rute, som Reese Witherspoon går i filmen 'Wild'). 

Om ruten skriver Jeppe på sit site: 

"Ruten byder på alt fra ekstrem varme til ekstrem kulde, bjørne, pumaer, klapperslanger, tørkeområder, sneklædte bjerge og kold regnskov."

Følg Jeppe og hans eventyr på @kuld på Instagram eller på The Explorer & The Pioneer.  

God, god tur fra Reklamejam!!

6 hurtige fra hverdagen

Jeg har været rundt i byen og fanget en ting eller to på min vej. Som altid er billederne ikke for gode, men lad os bare aftale, at det er en del af stilen her på bloggen. Pinterest er so last year - Iphone 4 m. fedtet kameralinse er in. 

Missetoast
Trods stress og jag på hovedbanegården forleden, var jeg nødt til at stoppe op og fange dén her for Rejsekortet.
Er det bare mig, eller distraherer annoncen ikke netop?.. Jeg forstår det ikke. 

Men reelt er det jo en genistreg fra Rejsekortets side. Når du glemmer at tjekke ud, fordi Rejsekortet har sat en outdoor op med en toast-kat, er det penge lige ned i Rejsekortets dybe lomme. Ikke helt dumt.

VIP: Virkelig Intetsigende Parcelhus
Og så er der HusCompagniet, som i følge annoncen tydeligvis har opført luksushusET i Værløse. En VIP-lounge, hvor der virkelig er kælet for de lækre detaljer. Det kan enhver se.

Hvad det er, HusCompagniet har misforstået, ved jeg ikke. Men 'VIP i Værløse' og 'kælet for alle detaljer' synes jeg ikke, det just ligner. 

Faktisk ligner det snarere Dødens Pølse på Lars Tyndskids mark, og det er der sikkert også masser af muligheder i
- og med 190 m2 er der uden tvivl plads til at drømme om luksus - men det kan de da bare sige, som det er. 


En lang omgang tomgang
Hos Ecco er de ude i noget med et par ultrabløde sneaks. Og en imponerende gang bla bla-agtig brødtekst, du kan nærlæse, hvis du scroller lidt.

Brødteksten fortæller, at faktisk er sneaks'ene SÅ gode, at dit liv bliver bedre, og faktisk bliver dit parforhold det også, for når kernen er i orden, og du er i stand til at køre noget paris-tema ind over noget new nordic iført bl.a. en praktisk sko, ja så er alt fedt, og når alt er fedt, har du overskud til detaljerne i dit liv, som fx ham. Det ville du ikke have uden den praktiske lædersko. 

Læs teksten, og tænk over det. Hvad er det egentlig, Ecco prøver at sige? Som de ikke kunne have sagt på 3 linjer? Eller på den sidste linje? 

Note to self: Find et nyt bureau
Og så er der webbanneret fra Post-it. Kunden, mange kreative ville elske at få en brief fra.

Men 'innovativt' og 'imponerende' er et sjovt ordvalg, ikke? Analoge papirlapper med klister bagpå bliver da ikke mere gammeldags og ikke-innovativt. Og at du ligefrem kan imponere dit team med Post-its, tvivler jeg på.

Jeg synes, det er synd, de ikke gav briefen til nogen, der kunne have givet de gode folk hos Post-it lidt mere kreativitet (og relevans) for pengene.

På Post-its' website er de ellers ret gode til at lave content. Kreativiteten stoppede dog brat, da det her webbanner skulle laves:

  For god ordens skyld vil jeg lige indskyde, at der INTET er galt med gammeldags og analogt i den her sammenhæng, for når alt kommer til alt, er Post-its noget af det eneste i verden, der holder 100%

For god ordens skyld vil jeg lige indskyde, at der INTET er galt med gammeldags og analogt i den her sammenhæng, for når alt kommer til alt, er Post-its noget af det eneste i verden, der holder 100%

Sædbanken skyder med spredehagl
Jeg stod i mit fitnesscenter forleden, i pigernes omklædningsrum, og så denne annonce for Nordic Cryobank på indersiden af skabslågen.

Det er fint, de søger donorer, men er det ikke overkill at hænge den op hos pigerne?

Tiger på spring, pris i skjul
Hos Tiger skal de have props for at lave så fin en outdoor/butiksskilt som denne. Et nysseligt billede med kronhjorte på, som pynter foran butikken på Islands Brygge. Ingen budskaber eller grimme prissplashes. Kun Tigers logo og pay off.

For en gangs skyld er der ikke noget galt med at lave vinterlandskab.

Har du fanget en sær, sjov, smuk, skør, meningsløs, malplaceret eller på anden måde opsigtsvækkende form for kommunikation på din vej rundt i landet, så smid den gerne i Reklamejams retning eller del den med os på facebook :)

Fredagsguf: En blendet film og en overloaded printannonce

Flyselskabet Delta har lavet en safety-film, som er perfekt for dig at skyde weekenden i gang på! Og det bliver kun bedre, hvis du i læsende stund ikke er just ædru.

Det er Wieden + Kennedy i New York, der står bag filmen, som kom ud i Deltas fly i maj. Bureauet har formået at proppe det meste af internettet ind i filmen. En virkelig sjov (og utrolig lang) film, som du skal se til ende.

Til sidst får du nemlig lov at vælge, om du har lyst til at gense filmen i forskellige (meget kortere) versioner.
Du kan fx se den i en blendet version. Eller hvad med en pisket, pureret eller hakket udgave?

Manden fra Will it Blend? er også med. Og masser af andre dumme og geniale internetfænomener:

Det næste, jeg har fundet til dig, er en printannonce fra Brasilien. Bureauet hedder Loducca, og kunden er forfatteren Paulo Coelho, som har skrevet bestselleren The Alchemist.

Bogen har ligget på New York Times' bestsellerliste i 7 år, og det skal fejres. Derfor har bureauet og Paulo Coelho udgivet den 175-sider lange bog på en dobbelstidet printannonce samt på en outdoor.

Skulle der være en enkelt brasilianer (eller andre portugisisk talende) tilbage i denne verden, kan de altså nu læse hele bogen gratis. Det kræver blot et forstørrelsesglas og god tid:

 Fra  AdWeek

Fra AdWeek

Jeg synes, den fortjener en plads i kategorien 'Fredagsguf', fordi det er en sjov gimmick og en endnu sjovere måde at bruge printmediet på. Og så er det en på en gang underspillet og overlegen måde, hvorpå forfatteren markerer et 7-års jubilæum.

 Fra  AdWeek

Fra AdWeek

Fredagsguf: Nogen tager pis på Apple's kampagne.

Reklamejam befinder sig i skrivende stund i USA, og eftersom det stadig er fredag herovre, er Fredagsguffen on time.

Here we go:
Apple kører lige nu en kampagne, der viser, hvor smukt iPhone 6 kan forevige verden.

Du får lige et hurtigt snapshot af kampagnen (skudt med gammel iPhone 4):

Det sjove er, at Elite Daily har lavet en lille film, der viser, hvordan tingene reelt forholder sig, når man filmer med sin iPhone:

Og så har Coca Cola Middle East lavet denne fine film om, hvordan fordomme bliver gjort til skamme: Den kom ud under ramadanen og er ganske tiltrængt: 

Endelig får du en outdoor, som har forstået, hvad det handler om. ØL og GRATIS. 

Det london'ske bureau Fold7 og Carlsberg satte en outdoor op i London og tilbød gratis øl. 2 ord, der går rigtig godt i spænd verden over. Simpelt. Smart. Overlegent:

Fanget på gaden

Det er længe siden, du har fået et ærligt indlæg med snapshots fra gaden (og omegn).
Derfor har Reklamejam har samlet til bunke, og du får en blandet landhandel af noget nyt og noget gammelt, noget lånt og noget blåt: 

Vi starter i outdoor-kategorien. Frisko er ude med en pjattet - men ret sød - kampagne.
Meget simple outdoors, som er så tilpas onkel-humor-platte, at Reklamejam er faldet for dem.
Du har med garanti set dem rundt omkring. Ellers får du én af dem her (i ringe billedkvalitet, sorry)

I England hedder Frisko Wall's, og i 2014 lavede Wall's en kampagne, som ovenstående nok er tænkt ud fra. Helt fint. Det er Adam&EveDDB, der står bag den oprindelige kampagne. Hvem der står bag den danske version vides ikke i skrivende stund.

Næste ting, du skal se, er en annonce, jeg fandt på nettet. Nettet er fyldt med lige dele guf og lige dele skrammel. Annoncen fra Tassimo er på vej over i sidstnævnte kategori.

Hvad laver den svenske skuespiller Mikael Persbrandt i ungdoms-sweatpants, Adidassneaks og business-coat på en dunkel badebro med den p.t. obligatoriske hånd-tatovering (gaaab) og et 'du-skal-ikke-ønske-at-møde-mig-i-en-mørk-gyde'-blik i øjnene? Han nyder nok sin kaffe (den minimale turkis sag i hans hånd). Det er bare en smule ...forstillet.

Og hvorfor gør de et stort nummer ud af, at det er uden filter? Kaffe bliver da ikke mere filter-agtigt, end når det kommer fra en kapsel, der smager af kunstighed og anti-hjemmebryg.

Og er det ikke netop lidt forstillet at sige, at 'du skal følge øjeblikkets indskydelse og lytte til dit indre jeg, når du vælger den helt rigtige kaffesort til din næste kop kaffe'..? 

- Rolig nu. Vi taler om kapselkaffe i den billige ende. Og Tassimos webunivers udstråler alt andet end ægthed og uden filter. Det må det også gerne. Men hvorfor gør annoncen så det modsatte?

Så er vi tilbage i outdoor-kategorien. Den digitale boghandel riidr.dk har leget med ordene.

Om det udtales 'ridder' (som i sådan én fra eventyrene med skjold og til hest) eller 'rajder' eller 'reader', skal man lige blive enig med sig selv om. Jeg var igennem alle muligheder, inden jeg tænkte, at 'reader' nok er måden at udtale det på.

Det lyder jo bare ikke supersmart at sige, at man reader om et eller andet. Kun hvis du husker at reade Reklamejam!
Ej. Dur ikke helt.

Nedenfor ser du en del af den kampagne, som undertegnedes tidligere bureau, Ogilvy, netop har haft i æteren for Dansk Mælk. En rigtig fin outdoor fra en rigtig fin kampagne.

Og Reklamejam er fuldt opdateret på bagmændene: Det er AD'er, Camilla Ploug, der har illustreret, og tekstforfatter/krea-direktør, Jakob Staalby, der får credit for tekst:

Props til Landbrug og Fødevarer - og deres bureau (?) - for at pynte på byen med gode outdoors. Ok, 'pynte' er måske et fejlcastet ord her. Men sjov er den. Og fedt at landmændene indsamler pis. 

Til sidst får du lige 4 emballager fra min mors køkken, som fortjener noget shine (altså emballagerne (måske også køkkenet..)).

Og apropos shine: Hvad du ser her, er en ret fin emballage til noget så smart som pudsemiddel til kobber. Brasso. Det ligner noget fra en svunden tid, og har da også set nogenlunde ud som på billedet siden 1900. Den holder stadig:

Og så får du lige en af dagligdagens mindste emballager. Alligvel er den ikke pakket ind i nordisk, minimalistisk hipster-design, som ellers ses overalt lige nu.

Tordenskjolds overlegne fjæs har siddet på dén æske i 150 år (!), og jeg synes, der er nogen fint over, at man stædigt beholder det ældgamle billede af en mand med lækkert garn, som ingen unge aner, hvem er i dag: 

Idéer på bordet! Aurora '14 er i gang

På med albuer og snedige tricks. Årets Aurorapris er åbnet for tilmeldinger, så send de kick ass-printannoncer ind, som du har haft i æteren i år, hvis du synes, de fortjener Auroraprisen 2014.

TIl alle os youngsters er der bare at sige:  Sæt i gang røvhuller! GO!

Læs mere og hent briefen her.
Deadline er den 15. oktober. 

Hver morgen, når jeg parkerer min cykel ved bureauet, minder den her outdoor mig om, at jeg skal vinde Auroraprisen. Det er meget simpelt.

Funny outdoors for Estate Mæglerne

Gruppebilleder i forbindelse med markedsføring er en yndlingsbeskæftigelse blandt ejendomsmæglere, tror jeg. Sådan ser riiiiiigtig mange reklamer for ejendomsmæglere ud:

Men hos Estate Mæglerne tør de noget andet. Og det er rart.

Det er Kenneth Kaadtmann, aka Awesome Pomegranate, der står bag idé og eksekvering på denne forholdsvis nye kampagne:

Jeg synes, idéen er simpel og sjov. Og ikke mindst er den dejlig enkelt eksekveret. Thumbs up.  
Hvad synes du?

Dawn of Woman: Sådan har du ikke set outdoors for mode før

Modeugen blev skudt i gang i går, og det var samtidig startskuddet til en række outdoors for det nye tøjmærke Kjær København.

Konceptet bag Kjær København er 'Back to basics'. Fordi vores basistøj fortjener opmærksomhed. Uden basistøj ville der være endnu flere tøjkriser ude i de små hjem.  

Idéen afspejles i de nye outdoors, du kan se rundt omkring i København det næste stykke tid. 

Det er Claus Collstrup fra Ogilvy, der står bag idé og layout. Du kan læse mere om Claus i Reklamejam møder Claus Collstrup

Jeg synes, det er spændende at se mode præsenteret på en ny måde. Hvor der faktisk er en idé bag.
Hvad synes du om idéen?

Fotograf er Thomas Juul og digital artist er Mogens Wittrup. 
Arbejdet ligger naturligvis også på Ads of the World her

Valgplakater: Svesken på disken.

Nu har jeg i en måneds tid været overvåget af politikerne, der smiler stift og uldent til mig fra deres pap-plads på lygtepælen. 

Og nu er jeg nødt tll at bringe et indlæg om dem. For nogle af dem var fine og nytænkende (ok - 1 af dem) - andre trænger til at blive lavet om til næste valgkamp. 

På plakaten af Poul og Dan springer et par ting i øjnene. Først og fremmest Dans storcharmør-attitude, som er right in your face her. Der er lidt sælger-Helge over ham, og det ser sjovt ud. Og så står far Poul dér i baggrunden iklædt lødig rullekrave og jysk rolighed. Men hvad skal han?

Som Barbara Kjølbye skriver i artiklen 'Mor og far med på valgplakaten' på Kommunikationsforum: Det er lidt som om, de unge politikere holder deres forældre i hånden på plakaterne. Far Poul er med - men er han også med, når Dan rykker til EU? Eller kan Dan stå på egne ben? 

På plakaten med Morten Helveg og Margrethe Vestager kan man også spørge sig selv, om det er Morten eller Margrethe, der skal til Bruxelles? Det er vist nok Morten, men han er alligevel sat i baggrunden. Hvorfor det?

Ovenfor ser du smørtenor Jeppe K flankeret af damer. En Sissel, der 'tager ansvar' og en Sanni, som er fotograferet RET close-up. Det er ok. De ser jo flinke ud alle 3.

IMG_2240.jpg

Og så er der Margrethe. Hende med den grønne politik. Og overfor Christiansborg stødte jeg på denne anderledes outdoor mod global opvarmning. Det er da meget sjovt.

Margrethe har også været innovativ på andre måder. Som den eneste gør hun det nemlig muligt for dig at scanne hendes valgplakater og få flere af budskaberne på mobilen.

Og så er der Morten. Konfirmand-look-a-like. Med de kækt indstuderede tommelfingre, der gav ham et hav af stemmer i søndags. Spørgsmålet er: Er det muligt eller umuligt med mindre EU? Dén font er spøjs.

Karen var valgets pæneste kandidat. Synes jeg. Hun pynter ligefrem i trafikken. Og så har hun hverken tommeltotter eller forældre med på plakaten. Smukt og uden dikkedarerer. 

Du kan i øvrigt se flere valgplakater  -og læse min dom over dem - i et af Reklamejams første indlæg 'Valgannoncer. Og om bjørnetjenester'.   

Hvad synes du om valgplakaterne? Skærer de i dine øjne eller synes du, de er underholdende at se på, mens du cykler på arbejde? Og fik du stemt i søndags?

6 fra ugen der gik

Jeg har tømt iPhonen og deler lige et par snapshots med dig fra ugen der gik:

Ok, sorry - ikke det bedste billede med al det genskær. Men du har helt sikkert set Oreo's forskellige outdoors rundt omkring i bybilledet. Og det er efterhånden feset ind hos os, at Oreo ikke bare er en kiks med hvidt snask i midten.

Oreo er kiksenes konge. Den overlegne player-kiks, som hiver alle de gode point hjem og troner på kikse-hylden i supermarkedet, fordi der hører 117 ritualer med til, hvordan du skal spise den. Fascinerende, at en kiks kan hypes til de højder.

Hvad synes du om outdoor'en fra Oreo? Er den sjov eller forvirrer den dig?


Jeg har før bragt en annonce fra Geberit her på bloggen, og nu er jeg nødt til at dele sidste nyt fra dem igen.

Annoncen her reklamerer for Geberits skylle-toiletter, som vasker dig i nummi, så du bliver helt ren. På japaner-måden, forestiller jeg mig. Jeg forestiller mig også, at det bliver noget værre vandsjask, som man så skal til at tørre op, hvorefter toilettet stopper, fordi man har brugt for meget toiletpapir. Nå. Det er også underordnet, hvordan det virker.

Det sjoveste er hjertetnumsen, som er kastet ind i annoncen på 'numse-in-your-face'-måden. Hvad synes du om dén?


Juicemarkedet har set endnu en variant. Man skulle tro, markedet (og maverne) var mættet og derfor ikke havde brug for flere to-go juices. Men denne her 'Organic Human Bio Juice' fandt jeg på grøntsagshylden i Kvickly, hvilket adskiller den lidt fra konkurrenterne. Og får mig til at tænke, at så er den nok fyldt med grøntsager istedet for frugt (og frugtsukker).

Når man tænker på det faktum, at verden er FULD af juices og smoothies, skal der satmes brillieres med et godt emballagedesign, hvis man skal overgå konkurrenterne. Og de her emballager ligner bare ikke noget, der indeholder naturlige ingredienser, synes jeg.

Hvad synes du om Organic Human-emballagerne? 


Karolines Køkken har lavet softice. Man må vel forny sig. Og Karoline har været i mormors sommerhuskøkken og finde inspiration til emballagerne, tror jeg. Farverne er fine i lyserød og lyseblå og skal nok lande i en del pigers indkøbskurv henover foråret og sommeren. Fordi de pynter (...inde i din fryser ganske vist).

-  Oder was? Synes du i virkeligheden bare, det er underligt, at softicen ikke ligger i frysedisken? (hvorfor gør den egentlig ikke det?)


Og i går gik turen så til go'e gamle Netto. Og her fandt jeg noget sjovt. En karsefarm! Du kan blive din egen karsebonde og køre karseproduktion inkl.  ko og indhegning hjemme i køkkenet med Albertines Karsefarm. Sødt.

Sidste input fra ugen er et billede af Beauvais' etiket på deres danske rødbeder. En etiket med indbygget patina/køkkensnavs i kanterne. For så tror vi måske, vi selv har syltet rødbederne..?

Hvad synes du om etiketter som denne, der giver sig ud for at være autentiske og hjemmelavede?

LEGO gør det godt. Også i en abribus.

Det er fedt, når nogen udfordrer de traditionelle abribus'er og gør noget, så man (jeg) ikke kan lade være at gå og lave næse-aftryk på glasset af bar' benovelse.
I dette tilfælde over LEGOs idé med at putte klodser mellem glassene.

(beklager den lidt jammerlige billedkvalitet...)

lego1.jpg
lego2.jpg
lego3.jpg

LEGO er selvfølgelig ikke de første, der laver sjov inden for abribus'ens rammer. Du kan se mange flere fede løsninger hos Creative Criminals.

Høster CBB billige point eller stående applaus?

Du har cyklet forbi dem en milliard gange. Men ved du, om du skal grine eller græde?

For er det plat humor på onkel-måden, når CBB Mobil skriver 'Søforklaringer' og viser en sømand tale i mobiltelefon? Eller er det i virkeligheden en idé, som er befriende enkel og lige ud af posen? Det kan jo nærmest ikke blive mere banalt.

Hvad synes du om CBB's kampagne? Plat eller pragtfuld?

IMG_1815.JPG
  Teksten siger :  "  Når delfiner farer vild, spørger de mig om vej"  Upload din mest fantastiske historie og vind en iPhone 5s med 1 års betalt CBB-pakke. Eller gå hen og stem sand eller falsk på videoerne og vind en af vores mange andre præmier.

Teksten siger: "Når delfiner farer vild, spørger de mig om vej"
Upload din mest fantastiske historie og vind en iPhone 5s med 1 års betalt CBB-pakke.
Eller gå hen og stem sand eller falsk på videoerne og vind en af vores mange andre præmier.

posenCBB.jpg
mosterCBB.jpg